torsdag 28. januar 2010

Vest med ugler

Har strikket en vest med ugler til Fredrick.
Utgangspunktet var et mønster jeg fant på Ravelry, av Jodi Haraldson (link funker bare for de som er medlemmer på Ravelry).
Problemet var at mønsteret var i str. 6-9 mnd...
Så jeg endret og strikket det litt større. Litt mye større kan man si...
Dermed endte jeg opp med en vest i ca. størrelse 3 år.
Men bedre for stor enn for liten. Og kanskje Fredrick er litt mindre fristet til å spise opp knappene når han blir eldre?

Inspirert av Erica ble det brodert litt på den ene ugla og brukt knapper til øyne.
Synes det ble ganske kult jeg :-)

Garnet står det bare 2.sortering på, og er kjøpt på fabrikkutsalget til Sandnes Garn.
Tror det egentlig er Smart. Strikket på pinne 3,5 og brukte nøyaktig 3 nøster.










3 kommentarer:

  1. Kjempetøff vest. Godt å ha noe på lur når han blir større også ;-)

    SvarSlett
  2. Som de vokser disse små, lenge siden jeg hadde besøkt deg, vesten er kjempefin! Ha en flott uke!

    SvarSlett