lørdag 6. mars 2010

Enkel monstergenser

Jeg hadde ikke planlagt denne genseren akkurat.
Men på en svipptur innom Europris, så lyste denne fargen mot meg fra garnhylla.
Garnet, iglo soft fra Trysilgarn, havna mistenkelig fort nedi kurven.

Jeg strikket så en enkel raglangenser, ca str. 2-3 år, som bør passe Fredrick neste vinter når han blir barnehagegutt.
Selv om fargen var fantastisk, så var det jo litt kjedelig med kun blå raglangenser...
Så inspirert av mange andre hobbydamer (spes. Murf), så broderte jeg på et monster i limegrønt.
Og tror denne skiller seg litt mere ut i barnehagen.

Genseren er strikket på pinne 5, og det gikk med litt over 5 nøster.
(min vanlige modell er lagt seg, så jeg fikk en stand-in)





































2 kommentarer:

  1. Helt enig med deg, fargen er flott! Liksom magnetisk, så jeg forstår godt at nøstene bare ble dratt ned i handlekurven! Denne genseren kan nok ikke forveksles med noen annen, tenker jeg! Klem fra Liv.

    SvarSlett
  2. Deilig barnehagegenser. Helt enig: det gjør seg med et lite broderi på slike ensfargete raglangensere. Og unger elsker jo å ha et bilde av noe på magen. :-D

    Så nydelige strikkebukser du har laget lengre oppe forresten.

    SvarSlett