fredag 26. mars 2010

Genser med traktor

Jeg har strikket enda en barnegenser. Og om den skal få bli hos oss er det enda flere år til den passer.
Men kjekt å ha :-)

Jeg hadde først tenkt å strikke en voksen genser i dette garnet, og begynte i vei på rundpinne.
Men det ble altfor smale striper og masete. Ikke sikker på om engang Cosby ville hatt den.
Derfor ble garnet omprioritert til noe annet. Bl.a det heklede sjalet jeg viste tidligere.

Barnegenseren er strikket fram og tilbake for å ikke få for smale striper og masete inntrykk.
Det betyr at forstykke og bakstykke ble forskjellig, men det synes jeg er helt ok.

Broderte tilslutt på en traktor som jeg fant i boka "Brukt på nytt" av Kathrine Gregersen.

Genseren er sikkert minst størrelse 4 år, antakelig mer, og er strikket uten noe oppskrift.
Strikket på pinne 4,5 i Noro Kureyon.

2 kommentarer:

  1. Lurt å strikke fram og tilbake selv om det ble mange vrngpinner. Genseren ble flott den, herlige farger. :D

    SvarSlett
  2. Så fin genser i nydelige farger:)

    SvarSlett