lørdag 22. januar 2011

Arangenser omsider ferdig...

Denne genseren har jeg hatt dårlig samvittighet for lenge.

Det er nesten 3 år siden jeg fikk den i byggesett fra mamma.
Da hadde jeg kjøpt garn og fikk hjelp til å strikke mot at jeg skulle montere den selv.
Og mamma strikket som vanlig i en rasende fart, og jeg skulle bare strikke ferdig halsen og sy alle delene sammen.

På det tidspunktet visste jeg noe som ikke mamma visste.
Og med en voksende mage stresset jeg ikke veldig for å få ferdig den litt smale genseren...
Men i ettertid er det ikke akkurat så mange unnskyldninger.
Selv om genseren ville kledd at jeg hadde et par færre kilo, så måtte jeg bare ta meg sammen å få gjort den ferdig.
Og det verste av alt var jo at det ikke tok så lang tid. Et par kvelder som gjensto, og så var den klar.

Og når jeg nå hadde den klar i dag, så måtte jeg selvsagt skryte litt her med en gang. Ikke tid til sminke eller annet dill her nei, hehe...

Mønsteret er fra boka "Feminin strikk" av Lene Holme Samsøe.
Og denne er strikket i Peer Gynt.



1 kommentar:

  1. kjempefin genser ! du e heldig , og flink som får ferdig det som ligger og ligger. og så får du jo så god samvittighet :-)

    SvarSlett